Metakognitiv terapi i Skanderborg nær Århus – eller i din virksomhed

Jeg har arbejdet med metakognitiv terapi siden 2018, og jeg har svært ved at få armene ned! Med MCT (metakognitiv terapi) kan jeg hjælpe dig med f.eks. stress hurtigt, skånsomt og langvarigt. MCT virker både forebyggende men også når du står midt i kaos. Mine klienter har oftest 5 samtaler med mig og så kan de selv,med deres nye værktøjskasse, klare det pres og de udfordringer, som de møder i deres liv både i jobbet og i deres private liv. Hjælp til Selvhjælp!

Det er ikke HVAD der presser os, som er interessant. Det er derimod interessant HVORDAN vi vælger at tænke om det. For det er her forandringen skal ske, hvis vi også på den lange bane vil bevare kontrollen og overblikket over vores liv.

Metakognitiv terapi er en relativ ny metode til håndtering af f.eks. stress og angst men også psykiske lidelser. Den nyeste forskning viser, at metakognitiv terapi er den mest skånsomme og effektive metode til håndtering af bl.a. stress, angst og depression. Metoden giver dig konkrete redskaber, så du kan håndtere det pres eller den udfordring, som du står i. Det giver kontrol, overblik og ro, og det er netop det, vi har brug for, når vi er kommet ud af balance. Vi har mistet kontrollen og vil bare gerne genfinde den.

Jeg har arbejdet med kognitiv terapi siden 2012 og har hjulpet rigtigt mange mennesker igennem kognitiv coaching. Men i 2018 får jeg kendskab til den metakognitive terapi igennem Pia Callesen og Linda Burland Sørensen som begge er uddannet på The Institute of Manchester af Adrian Wells. Jeg tager efterfølgende en metakognitiv stress coach uddannelse hos MINDstrain, et kursus hos Pia Callesen og er nu i gang med den 1-årige Metakognitive terapeutuddannelse hos Linda Burland. Så det jeg gør, er at kombinere mine 10 års erfaring i styrkebaseret coaching med de Metakognitive metoder, og det giver gode resultater.

Se mine referencer her.

Hvem kan have gavn af terapien?

Alle mennesker kan få glæde af MCT, fordi vi alle sammen kender følelsen af tankemylder, overtænkning og bekymring. Med MCT lærer du at minimere den tid du bruger på negative og unødvendige bekymringer, så du får frigivet tid til at være I livet i stedet for at være i tankerne OM livet.
Metakognitiv terapi er hjælp til selvhjælp, og terapien bliver anvendt i forbindelse med bl.a.:

  • Stress
  • Angst
  • Depression
  • PTSD
  • OCD

Få en bedre trivsel i hverdagen

Hvis du har et overdrevent fokus på dine negative tanker, så kan du med sikkerhed nikke genkende til, at det påvirker din hverdag og dine relationer. Når vi er meget i vores indre fokus. –  Dvs. i vores tanker om livet, så bliver vi fraværende og drænede for energi. Derfor skal du have nogen værktøjer der kan hjælpe dig med at flytte fokus ud i det liv, som det hele handler om. Det giver bedre trivsel, mere glæde, overblik, kontrol og ro. Og det vil jeg gerne hjælpe dig med.

Metakognitiv terapi kigger på dine tankemønstre i stedet for at se ind i indholdet af dine tanker. Måske har du bekymringer om fremtiden, eller måske grubler du over fortiden?

Med metakognitiv terapi lærer du at være i nuet og i livet i stedet for at være i dine tanker om livet. Den nyeste forskning viser, at de metakognitive metoder er den mest skånsomme og effektive metode, hvis du ønsker øget trivsel både på jobbet men også hjemme. Metoden giver dig konkrete redskaber, så du kan håndtere det pres, du står i. Det giver kontrol, overblik og ro.

Vil du høre mere om metakognitiv terapi?

Du er altid velkommen til at kontakte, hvis du har spørgsmål. Det er naturligvis gratis og helt uforpligtende. Du har mulighed for at kontakte mig på telefon 26 20 40 63, sende en mail til coach@gitterestaino.dk eller udfylde min kontaktformular.

Hjem

Ring op

Send email

Kontakt os